Protokoll Styremøte 13.12.2023

Sted: Turnhallen

Til stede: Tore Rønstad, Runar Sivertsen, Monica Dentale, Kjersti Sæve Nesset

Til stede: Tore Rønstad, Runar Sivertsen, Hanne Sofie Ragnarsson, Sigurd Njerve, Anna Lena Jammer

Forfall: Kjersti Sæve Nesset, Monica Dentale

Fra administrasjonen: Asle Pedersen



1.       Åpning av møtet

Agenda:

Åpning av møtet

Valg av referent

Orientering om regnskap og drift fra dagligleder

Saker

2.       Godkjenning av referat og innkalling

Referatet fra styremøte 09. november 2023 er godkjent.


3.       Valg av referent

Runar Sivertsen er valgt som referent

4.       Informasjon om regnskap og drift fra Daglig leder

Daglig leder har informert skriftlig i forkant av møtet. Se vedlegg 1

Tilleggsinfo:

Slettebakken Frivillighetssentral etablert sammen med Thrane, Gimle, Tennis Arena, Bergen Klatreklubb med flere, tilsammen 8 eiere. 9 styremedlemmer inkludert nestleder fra kirken. Fungere bra og gir Bergen Turn muligheter til å bidra i nærmiljøet, samt skape nye inntektsmuligheter gjennom å etablere lavterskel tilbud for trening etc. som kan gi nye medlemmer.

SAKER:

Sak 8/23 (01.06.23): Sponsor til hallen

  • Erfaringsoverføring fra Molde Turnforening som har fått til dette. Inviteres til digitalt møte august/september. Anne Lena tar kontakt med leder i Molde Turnforening.

  • Lage oversikt på alle utøvere som har hatt gode resultater fra turn, orientering og friidrett for lettere kunne presentere for dette potensielle sponsorer

  • Etablere en gruppe som kan ta dette videre

Oppdatering 31.08.23: Jobbes videre med til neste møte

Oppdatering 09.11.23: Jobbes videre med til neste møte

Oppdatering 13.12.23: Anna Lena tar kontakt med Molde for å organisere et  videomøte

Tilleggskommentarer: Søknad om midler via legat og fond kan også være en mulighet

Sponsing av foreninger krever gjerne at foreningen lager seg en profil basert på verdier eller veldedig arbeid. Kan väre vanskelig

Sak 14/23 (06.12.2023) Bergen Turn Orkesteret

Orkesteret har kommet med en bønn om hjelp til økonomisk videre drift i form av kutt i husleie. Det har også vært spørsmål hvorvidt de skal være medlem i foreningen. Vi ønsker å ta saken til diskusjon, hva og evt hvor mye Orkesteret med deltakere skal avkreves årlig.

Orkesteret har et eget organisasjonsnummer., som dekker sine gene driftsutgifter og betaler 150 kr i timen for leie av øvingslokaler i Turnhallen.

Konklusjon:

Orkestermedlemmene skal være medlem i BT, de skal også betale husleie, men daglig leder skal være behjelpelig med å søke midler fra stiftelser etc til å dekke husleie og eventuelt andre driftsutgifter korpset har.

Neste styremøte: torsdag 01.02.2023 kl 19:00

Forrige
Forrige

Protokoll Årsmøte 2024

Neste
Neste

Protokoll Styremøte 09.11.2023