Protokoll Styremøte 29.08.2024
Sted: Turnhallen
Til stede: Mette Øxnevad (apparatturn), Kjersti S. Nesset, Monica Dentale, Anna Lena Jammer (på video), Runar Sivertsen (orientering), Tore Rønstad (styreleder)
Forfall: Sigurd Njerve (friidrett), Cathrine Hofland (RG er vara og møter kun hvis Mette har fravær)
Fra administrasjonen: Asle Pedersen
—-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Åpning av møtet
Agenda:
Åpning av møtet
Valg av referent
Orienteringssaker fra daglig leder og gruppene
Saker
2. Godkjenning av referat og innkalling, samt valg av referent
Referatet fra styremøte 13. juni er godkjent.
Runar Sivertsen er valgt som referent
3. Orienteringssaker
Informasjon fra gruppene
Turn:
Fokus fra turnstyret er å få FAU opp og gå og styrke dugnadsånden i turnmiljøet.
Info fra daglig leder dekker info rundt trenesituasjon etc..
Orientering:
Vellykket avvikling av DM (Vestlandsmesterskap) i Os 18. august sammen med Viking.
Friidrett (skriftlig orientering):
Trening for rekrutter startet for høstsemester
God aktivitet på stevner
Stevne UM til helgen på Bislett, gode muligheter for medaljer:-)
Gode nasjonale/internasjonale resultater:
Embla Njerve, sølv i Junior-EM U18, gull i nordisk U20 og sølv i senior-NM.
Andre medaljer, Jr-NM i Bodø gav 2 gull og bronse
Informasjon om regnskap og drift fra Daglig leder
Daglig leder har informert skriftlig i forkant av møtet. Se vedlegg 1
Tilleggsinfo:
Taket på Turnhallen lekker ifm styrtregn, dette skyldes sannsynligvis for lite dimensjonert sluksystem.
HMS ifm at Asle og Tore sjekker tak må ivaretas. Asle må sjekke forsikring av klubbens ansatte ifm ad hoc aktiviteter som f.eks å gå på tak.
Regnskap:
Regnskap per juli er ok:-). Forbedring ift 2023 resultat per juli og ift budsjett 2024, men årsresultatet er vanskelig å forskuttere da mye avhenger av tilskudd og overføringer fra avkastning på fond.
Høyere totale inntekter i 2024 fra utleie til Langhaugen og hallstøtte fra kommunen.
Relativ høye kostnader knyttet til trenerer for turn, og dette er blant annet knyttet til inntak av turnere fra Laksevåg som også har gitt økning i medlemsinntekter (uten at dette kan sies å dekke kostnadene).
Styret er fornøyd med den økonomiske situasjonen.
Annet:
Gruppemedlemmene i styret må informere undergruppene om at de må stille medlem til valgkomiteen.
4. Styresaker
Sak 7/24 (13.06.24): Helhetlig strategi for turnaktiviteten
Bergens Turnforening sin strategi for å få til et helhetlig (turn-)tilbud for alle aldre og ambisjonsnivåer.
Må skape et inkluderende miljø der det også er plass til de som ikke er best. Det er viktig for klubben å ha mange medlemmer og medlemmer som blir i klubben også etter at de har redusert ambisjonsnivået. Disse kan være viktige ressurser som for eksempel som trenere.
Må ha trenere som ikke bare hensyntar de beste, men har et blikk på inkludering og samhold.
Hvordan lage en kultur for inkludering og det å holde på gymnaster. Kan Turnhallen lage sosiale møtesteder slik at alle kan føle tilhørighet og fellesskap?
Kan det være en ide å etablere et ungdomsutvalg som representerer de unge utøverne som gjennom dette kan gi tilbakemeldinger til klubben, daglig leder og styret. Hvordan sikre god og rettferdig deltakelse i et eventuelt ungdomsutvalg.
Hvordan få tettet hullet mellom bredde og toppidrettsutøverne for å få ungdom til å fortsette med turn: eksempler på gode tiltak, salto grupper, parkour gruppe der ferdigheter kan videreutvikles basert på turnbakgrunnen.
Må følges opp videre.
Oppdatering 29.08.2024:
Administrasjonen har fokus på at BT skal være en klubb for alle og det poengteres at BT er en breddeklubb. Samtidig skal den gi eliteutøvere kvalitetstrening for videre utvikling. Dette er en ballansegang. Saken lukkes.
Viktige hendelser:
Styremøter høsten 2024
Møte 5 29.08.24 kl 19:00 - 21:00
Møte 6 26.09.24 kl 19:00 - 21:00
Møte 7 24.10.24 kl 19:00 - 21:00
Møte 8 28.11.24 kl 19:00 - 21:00
2024 årsrapport fra gruppene leveres innen 20. januar
påminning sendes til gruppene i desember
Årsmøte mars 2025